The best, forget the rest

Det är underligt, och lite smålustigt, hur samma typ av problem tycks vara återkommande på olika ställen i vardagen. Jag tror att alla har varit med om fenomenet med godispåsen. Man köper sina favoritgodisar i lösvikt men hur man än gör finns det alltid favorit-favoriter i påsen som man snabbt glufsar i sig medan de som sedan finns kvar känns måttligt interessanta trots att de hade varit ens favoriter i en annan blandning.. Detta är ett fenomen som jag diskuterat med några av mina vänner och de flesta känner likadant.
Så igår, när jag satt på bussen till skolan (jag har flyttat och måste därav pendla till högskolan i skövde) lyssnade jag på min vän mp3-spelaren, något som kommer i perioder. Ofta på resor när det är segt, och på vintern när det är kallt enbart för att motivera sig själv att göra det som måste göras.
I vilket fall lade jag in 90st låtar på den i lördags (den är gammal och har inget megaminne). Detta var 90 av mina allra bästa, favoriter som jag har och jag var mycket nöjd med mixen.
Men igår insåg jag, det är återigen godispåsdilemmat! För trotsatt man har 90! underbara, grymma låtar man älskar, finns det favorit-favoriter som man lyssnar på om och om igen. De andra tycks glömmas kvar, likt godisarna.

HÄR är vad som är hetast i mina öron just nu (utan inbördes ordning):


Deftones - My Own Summer (Shove It)

Mustasch- Dogwash

Pikko - Damn Those Pretty Boys

Uffie - Pop The Glock

Robyn - Cobrastyle

Pikko - Kill With A Dance

Daft Punk - Make Love

Joy Division - She's Lost Control

Anouk - Nobody's Wife

The Go! Team - We Just Wont

Duffy - Mercy

Lycke Li - Melodies & Desires
 
Pikko - Beat Heart

Lycke Li - Dance, Dance, Dance

Vampire Weekend - A-Punk

Ane Brun - Changing Of The Seasons

Juvelen - They Don't Love You


Så alltså, av 90 låtar är det i stort sett 17 som snurrar konstant! Men inte att förakta för det, det är grymt bra låtar som alla borde ha lyssnat på minst 20 gånger..

Kommentarer
Postat av: Eric

Vampire Weekend hype:n tog sig aldrig i Sverige riktigt. Jag blev inte heller riktigt blown away (eller vad man säger) av deras musik, även om det är bättre än de flesta medelmåtta popband. Ska ge det en chans till...

2008-05-15 @ 15:42:20
URL: http://alnemar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0