Bloody 'ell!

"Hej, jag heter Hanna och jag är rädd!"
Så skulle man kunna tänka sig att det skulle kunna låta på ett AR-möte (Anonymt Rädd).
För de som känner mig lite bättre, så har ni säkert insett att jag är rädd, för, praktiskt taget, det mesta. Det handlar inte om att jag är en mespropp som int eläser statistiken för diverse brott, olyckor osv.
Nej! Här sätter jag ner min fot! Ni har missförstått.

Till exempel:

Statistiken säger: Det är farligare att åka bil än att flyga
Jag tänker: Händer det en bilolycka har man ändå en chans. Flyger man är man körd. För några år sen led jag av extrem flygrädsla. Och då jag bodde i ett land utanför Sveriges stora gränser, kunde detta bli högst problematiskt. Jag insåg mitt problem, läste på om flygplan och diverse situationer och nu är jag lugnare även om jag är skrockfull och försöker ignorera det faktum att jag ska flyga/flyger, ända tills jag landat.

Ofta så tänker jag också, men gud, jag är 23 bast och är fortfarande rädd för att traska själv när det är mörkt. Men det är inte mörkret jag är rädd för. Det är vad som kan gömma sig i mörkret som skrämmer mig. Mörkret är ju trots allt det bästa kamouflaget, no matter what!
Och som min moster en gång sa "det är inte höjden jag är rädd för, det är djupet i höjden" Sant, sant moster! Det märks att vi är släkt. Precis som min moster är jag höjdrädd, precis som många andra är jag rädd för spindlar (mest deras otäcka ben), precis som att jag blev rädd när jag läste en av mina bloggkommentarer idag.
NEJ! lugna er nu, det var inget hot, men likväl var det ett krav på att jag ska leverera här på bloggen och jag avskyr att ha press på mig. Därför avsäger jag mig allt ansvar om att leverans och anlitar DHL istället. Dom brukar pålitligt få fram saker i tid.

Jag är inte rädd för att jag tror allt är farligt. Jag är rädd för saker för att jag är otursförföljd. Finns det något som kan hända så händer det givetvis mig. Absolut bombsäkert. Helt klart. Ingen tvekan! 

"Hej jag heter Hanna och jag är rädd för att oturen förföljer mig"

Kalla mig paranoid, this is me


Kommentarer
Postat av: Jerome

Just cause you ain't paranoid, doesn't mean they ain't out to get you. Så, den paranoida vägen är den enda vägen.

2008-04-14 @ 15:17:50
URL: http://tug.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0